Zdravlje

Kako bildati mentalno zdravlje

Mentalno zdravlje mnogo je više od dijagnoze. To je vaše sveukupno psihičko stanje, način na koji se osjećate prema sebi i drugima, kao i vaša sposobnost da upravljate osjećajima i nosite se sa svakodnevnim teškoćama



Dok briga o vašem mentalnom zdravlju može značiti i traženje stručne pomoći i liječenja, ona prije svega mora podrazumijevati zainteresiranost za lični razvoj i i rast. Utječe na to kako razmišljamo, osjećamo i djelujemo. Mentalno zdravlje važno je u svakoj životnoj fazi, od djetinjstva i adolescencije do odrasle dobi. Uvođenje ovih promjena isplatit će se u svim aspektima vašeg života. To može poboljšati vaše raspoloženje, izgraditi otpornost i pridonijeti osjećaju uživanja u životu.

 

KORAK 1 Recite sebi nešto pozitivno

 

Istraživanja pokazuju da način razmišljanja o sebi može imati snažan utjecaj na to kako se osjećate. Kad negativno shvatimo sebe i svoj život, onda sve što se dešava oko nas gledamo negativno. Umjesto toga, vježbajte koristeći riječi koje promoviraju osjećaje vlastite vrijednosti i lične moći. Naprimjer, umjesto da kažete: “Ja sam takav gubitnik. Neću dobiti posao jer sam upropastio na razgovoru.” pokušajte reći, “Nisam uradio sve kako se zahtijevalo na razgovoru za posao, ali to ne znači da ga neću dobiti, možda im se svidi što sam malo drugačija osoba.”

 

Ž4 = KORAK 2 Fokusirajte se na jednu stvar u datom trenutku

 

Pametnost sadašnjeg trenutka omogućava nam da se oslobodimo negativnih ili teških emocija iz prošlih iskustava koja nas opterećuju. Započnite upoznavanjem rutinskih aktivnosti, kao što su tuširanje, ručanje ili šetnja do kuće s posla. Obraćajte pažnju na fizičke senzacije, zvukove, mirise ili ukuse ovih iskustava koje će vam pomoći se fokusirate. Kad vam misli odlutaju, samo se vratite na ono što radite.

 

KORAK 3 Otvorite se nekome

Spoznaja da vas drugi cijene je važna za pomaganje u pozitivnijem razmišljanju. Uz to, ako imate više povjerenja u neku osobu možete povećati svoje emocionalno zdravlje, jer što bolje pronalazite pozitivne aspekte kod drugih ljudi, postajete bolji u prepoznavanju vlastitog.

KORAK 4 Vježbajte

Vaše tijelo oslobađa endorfine koji olakšavaju stres i povećavaju raspoloženje prije i nakon vježbanja, zbog čega je vježbanje snažan protivotrov protiv stresa, anksioznosti i depresije. Potražite male načine za dodavanje aktivnosti svom danu, penjite se stepenicama umjesto da koristite lift, ili odlazite u kratku šetnju. Da biste izvukli najviše koristi, ciljajte na najmanje 30 minuta vježbanja dnevno i pokušajte to raditi na otvorenom. Izloženost Suncu pomaže vašem tijelu da proizvodi vitamin D, koji povećava nivo serotonina (hormon sreće) u mozgu.

KORAK 5 Uzmite pauzu

U onim trenucima kada vam se čini da je svega previše, odmaknite se i učinite bilo šta, što će vam pomoći da se osjećate malo bolje. Ponekad je najbolja stvar jednostavna vježba disanja: Zatvorite oči i napravite 10 dubokih udisaja. Za svaki uzdah brojite do četiri dok udišete, a zatim izdahnite još četiri. To čini čuda gotovo odmah.

Startajte danas

Sada imate moć poduzeti pozitivne korake za poboljšanje svoje otpornosti i emocionalnog zdravlja. Nemojte čekati da budete u krizi da biste mentalno zdravlje učinili prioritetom.