Zdravlje: Želite doživjeti stotu?

Piše: Redakcija

Eliksir za vjenčnu mladost niko nije pronašao pa samim time ni popio. Sigurno nećete ni vi, ali postoje koraci, koje svako od vas može poduzeti u svom životu kako bi živjeli smislenije i zdravije

 

Kirk Douglas, glumac, producent, reditelj i autor početkom decembra je proslavio 103. rođendan. Da je živa legenda potvrdio je to i njegov sin, glumac, Michael Douglas, u svom emotivnom postu na Instagramu  naglasivši kako mu cijela porodica šalje svu ljubav svojih srca. Kirkovo lice odaje godine, no, on je i u toj dobi vitalan ili barem to nastoji pokazati. Tako je zajedno sa suprugom Annom koja ima 100 godina, bio uz sina Michaela na Holivudskom šetalištu slavnih kako bi mu dao podršku dok se otkrivala njegova zvijezda slavnih. Starost ne možemo zaustaviti, od smrti niko pobjegao nije, ali ipak, postoje ljudi koji žive duže, i to mnogo duže od nekih drugih. Zašto? Fatalisti imaju svoje religijsko objašnjenje, no, nemali broj traži objašnjenja u nauci. Howard S. Friedman, profesor psihologije na Kalifornijskom univerzitetu i Leslie R. Martin, profesor psihologije na Univerzitetu LaSierra, autori su „Projekta dugovječnosti“, koji je prikazao studiju koja je pratila 1.500 Amerikanaca tokom 80 godina i u kojoj e fokus bio na pitanju zašto su neki ljudi živjeli toliko duže od drugih. Friedman i Martin otkrili su da su najzdraviji ljudi oni koji su živjeli smislen i posvećen život: naporno su radili, puno postigli za svoje porodice, njegovali bliske odnose i bili vrlo uporni, odgovorni i savjesni.

-Umjesto da se fokusiraju na jogurt, meditaciju i vitamine, oni su bili posvećeni stvarima i ljudima – kaže Friedman.

 

Eliksir za vjenčnu mladost niko nije pronašao pa samim time ni popio. Sigurno nećete ni vi, ali postoje koraci, koje svako od vas može poduzeti u svom životu kako bi živjeli smislenije i zdravije.

  1. Pokrenite se

Brojni su naučni dokazi koji upućuju na to da je tjelesna aktivnost ključ dugog života.

-Formalno vježbanje čak i nije potrebno, iako, ako volite vježbu, nastavite tako – savjetuje Friedman i dodaje: Dovoljno je samo da budete u pokretu. Ako možete ići stepenicama, nemojte koristiti lift. Ako možete pješke, nemojte koristiti tramvaj. Ako ste žedni, ustanite, nemojte tražiti partnera ili drugog ukućana da vam donese vodu. Sve se broji, pa i oni najmanji napori.

 

  1. Uživajte u izazovima – na poslu, ali i općenito

Da bi postigli dobro zdravlje i živjeli dug život, mnogi misle da bi trebali izbjegavati previše napornog rada i uživati u puno odmora, ali istraživači su otkrili da treba raditi suprotno.

-Oni koji su naporno radili i svojim radom postigli puno toga uspijevali su i na mnogo načina i na mnogo drugih polja – zaključuje Friedman.

 

Česta je zabluda da je svaki stres loš. No, morate imati na umu da hronični fizički poremećaji nisu isto što i naporan rad i izazovna ili zahtjevna karijera.

  1. Ostanite društveno povezani/e

Kada je riječ o dugovječnosti, nije važno ostati aktivnim samo u fizičkom i psihičkom smislu, već i u socijalnom. Biti u kontaktu s članovima porodice, prijateljima i kolegama, raditi stvari zajedno i pomagati drugima, bilo na poslu ili putem volonterskih aktivnosti, naveli su Friedman i Martin.

 

  1. Razmislite o braku

Ljudi u stabilnim, ispunjavajućim brakovima obično su zdraviji. U studiji su muškarci općenito bolje “uspijevali” u dugoročnim brakovima, dok je brak bio zdrav za one žene koje bi mogle naći predanog supruga koji ih podržava.

 

  1. Okružie se zdravim, sretnim i zadovoljnim ljudima

-Jedan od najboljih načina da kreneš zdravim putem je da se okružite drugim zdravim, aktivnim ljudima. Pridružite se društvu i učestvujte u zajedničkim izletima, jer ipak su oni put do dugovječnosti.

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti