Zdravlje

Trebamo li prestati trenirati kada smo prehlađeni?

U sezoni smo prehlada i gripe. Ako se redovito bavimo sportom, nameće se pitanje treba li nastaviti s treninzima i kada padne imunitet ili je bolje neko vrijeme mirovati. Doktorica sportske medicine dr. Jayson Loeffert za portal “Penn State News” savjetuje ustrajati u redovitoj tjelesnoj aktivnosti ako se radi o prehladi.

Vježbanje podiže otkucaje srca, potiče ga da jače pumpa krv kroz tijelo. Dobro djeluje i na pluća te potiče lučenje endorfina. Svi ti procesi koji se pod fizičkim opterećenjem događaju u tijelu čine da se osjećamo bolje.

(FOTO: Pixabay)

No, ne treba se forsirati. Ako imamo manje energije i prije se umaramo, što je sasvim normalno kada smo prehlađeni, intenzitet tjelovježbe trebamo prilagoditi stanju u kojem se nalazimo.

– Ako su vam dišni putevi začepljeni, ako kišete i ostajete bez daha, ako ne možete prestati kašljati, vrijeme je za odmor – dodaje liječnica.

No, ono što je bitno naglasiti je da nikako ne započinjemo vježbati kada smo prehlađeni jer nemamo temelje i tijelo se neće moći nositi s opterećenjem kojem ga izlažemo te može reagirati na način da se simptomi bolesti pojačaju. 

Druga situacija u kojoj ne smijemo vježbati je u slučaju povišene tjelesne temperature. 

– Tjelovježba prirodno podiže temperaturu tijela. Kada imamo povišenu temperaturu, naša tjelesna temperatura već je viša od normalne. Ako vježbamo može se opasno povisiti – upozorava. dr. Loeffert.

Osobama koje treniraju u zatvorenim prostorima, odnosno teretanama i centrima za aerobik te onima koje dijele opremu za vježbanje, u zimsko vrijeme kada haraju virusi, liječnica savjetuje pojačanu dezinfekciju te nošenje maski za lice, kako ne bi širile zarazu.