Zdravlje

Dr. stomatologije Amela Kadrić-Kadić: Mini vodič za oralnu higijenu u vrijeme pandemije

Dr. stomatologije Amela Kadrić-Kadić,  specijalistica oralne hirurgije

 


Većina stomatoloških ordinacija zatvorila je ambulante dok traje pandemija Corona virusa, rade samo hitne slučajeve, kao što su neizdrživa bol ili povreda koja zahtijeva intervenciju stomatologa

Vodonik peroksid je najbolje sredstvo za ispiranje usta



Mini vodič za oralnu higijenu u vrijeme pandemije

ČUVAJTE ZDRAVLJE ZUBA KOD KUĆE

Zube ćete sami najbolje čuvati ako ih četkate najmanje dva puta dnevno četkicom i čistite najmanje jednom dnevno zubnim koncem ili interdentalnom četkicom. Nemojte zaboraviti da i četkica bude uvijek čista. Četkica za zube može biti pravo „uzgajalište“ bakterija, a osim toga može da oslabi imunološki sistem. Pranje četkica za zube pod vrućom vodom 30 sekundi prije nego što dodate pastu za zube predstvalja jednostavan način da smanjite vjerovatnoću da četkica za zube postane kontaktna tačka za virus.

Kako smanjiti mogućnost virusne infekcije?

Antimikrobno djejstvo pasti za zube aktivno je u ustima između tri i pet sati i na taj način smanjuje se virusni potencijal u kapljicama ili se smanjuje mogućnost da virusna infekcija uđe u usta. Drugo, postoje izvještaji da se COVID-19, osim aerosolom, prenosi i putem pljuvačke, pa što prije budu uništene bilo koje bakterije koje dođu do vaših usta, to je bolje. Vodonik peroksid je najbolje sredstvo za ispiranje usta, koji smanjuje količinu virusa u pljuvački i uništava neke oblike bakterija, zato svakodnevno koristite tri-postotni hidrogen. Dobra oralna higijena, odnosno zdravi zubi, mogu vam pomoći u borbi protiv infekcije ili virusa koji ulaze u krvotok. Mnoge bakterije koje potječu iz usta povezane su s povećanom stopom kardiovaskularnih i plućnih bolesti, koje vas čine ranjivim ako vas ozbiljno pogodi infektivni virus poput COVID-19.

SPRIJEČIMO STVARANJE PLAKA NA ZUBIMA

Plak može uzrokovati upalu desni (gingivitis). Zube je potrebno pravilno četkati dva-tri minuta. To pruža najveću zaštitu zdravlja zuba i usne šupljine u vremenima kada ne možemo redovno odlaziti stomatologu na kontrolne preglede i uklanjanje kamenca. Jednostavna oralna higijena  zuba kod kuće, kao i redovno pranje ruku i primjenjivanje socijalne distance je veoma važno.

Također je i važno šta jedemo, te u tom smislu treba izbjegavati pojačano kozumiranje skrobne hrane ili zaslađena pića koja pojačavaju kiselinu u ustima, a koja otapa površinu zuba, odnosno uništava gleđ i slabi zube. Preporučuje se da se jedu ugljikohidrati koji obiluju vlaknima, a ima ih u voću i povrću.



SAVJET VIŠE

Oduprite se lošim metodama kontroliranja stresa, a među njima je konzumacija duhana i alkohola. Oboje mogu podstaknuti infekciju desni. Odgovor imunog sistema snažno je povezan sa zdravljem zuba i desni. Tokom pandemije Corona virusa važno je postići optimalan rad imunog sistema, koji će se lakše izboriti s virusom.