Zdravlje

Zdravstvene dobrobiti vode

Voda se smatra jednim od sedam esencijalnih nutrijenata koje su potrebne tijelu da preživi. Količina vode koju svaka odrasla osoba treba da popije je od 8 do 10 čaša dnevno, inače može doći do dehidratacije. Dehidratacija se ogleda u konstantnim glavoboljama, bolovima u zglobovima, problemima s kožom, gojaznošću, zatvoru, lažnoj gladi, prejedanju, smanjenoj količini energije i lošem varenju. Voda je, također, potrebna nutrijentima da bi dolazili do svojih određenih ćelija u tijelu, a posebno vitaminima B i C i hormonima

 

Voda je osnovni sastojak ljudskog organizma, čini od 55 do 75 posto ukupne mase i uključena je u sve bitne funkcije u organizmu. Ona je jedini napitak bez kojeg čovjek ne bi mogao, a čija je namjena svestrana. Zaslužna je za reguliranje tjelesne temperature, ali i izbacivanje „otpada“ i štetnih tvari iz tijela. Upravo zbog toga veoma bitno je dan početi vodom, ali je i piti tokom dana. Dnevno se preporučuje popiti najmanje dva litra vode za zdravlje, ali i ljepotu. No, unos vode u organizam zavisi i od toga gdje živite, odnosno od klimatskih uslova, godišnjeg doba, tjelesne mase, zdravstvenog stanja i od toga koliko ste fizički aktivni.

Osim što čisti organizam iznutra, kožu i kosu čini elastičnijom i ljepšom.  Voda će vam pomoći i ako se osjećate umorno i iscrpljeno, jer dehidratacija, koja je okidač za mnoge ozbiljne zdravstvene probleme, pripada skupini najčešćih razloga koji stvaraju taj osjećaj. Kako potiče izmjenu hranjivih tvari u  ćelijama, pomoći će i u prenosu kisika do svih dijelova organizma. Također, popijete li dovoljno vode, vaše srce neće biti pod velikim opterećenjem. Čovjek trećinu dnevnih kalorija u tijelo unosi u vidu tekućine, od kafe i mliječnih napitaka do sokova i alkohola.

Kako prepoznati dehidriranost

Postoje dva jednostavna načina da vidite jeste li dehidrirani: prvi je kada osjećate žeđ, a drugi se vidi u boji urina. Kada unosite dovoljnu količinu vode, urin bi trebalo da bude svijetložute boje, dok će u suprotnom biti tamniji. Jedini izuzetak za drugi primjer jeste tokom prvog odlaska u toalet i uzimanja B vitamina.

 

Faktori koji izazivaju dehidrataciju

Osim smanjenog konzumiranja vode, postoji nekoliko drugih načina na koje možete dehidrirati tijelo. Kofein, alkohol, nikotin i so utječu na preveliki gubitak vode i samim tim dovode do dehidriranosti čitavog organizma. Ako pušite ili pijete dvije kafe na dan, onda bi trebalo da popijete mnogo vode kako biste nadomjestili izgubljeno. Visoke temperature i naporni treninzi također zahtijevaju veći unos vode nego inače.

 

Navike koje treba izbjegavati

Postoje pravilni i nepravilni načini konzumiranja vode. Uglavnom, osobe koje žele da promijene svoje navike i počnu da piju veće količine vode počinju da piju veliku količinu vode odjednom, što nikako nije dobro. To je veliki šok za organizam! Zato je uvijek dobra ideja imati flašicu ili bokal s vodom u kome ćete znati koliko ima čaša vode i iz kojeg ćete piti polako i tokom cijelog dana. Konzumiranje vode tokom obroka nije dobra ideja, jer ublažuje želudačnu kiselinu i samim tim otežava varenje.

 

Učinite vodu ukusnijom

Ako imate problem s okusom vode, možete je na različite načine učiniti ukusnijom. Najbolji način je da napravite domaću vodu s okusom tako što ćete u bokal ili flašu s vodom staviti nekoliko komadića omiljenog voća poput malina, višanja, jagoda… U vodu možete dodati i mentu. Ovako ćete stvoriti naviku konzumiranja vode tokom cijele godine. Poslije samo mjesec uvidjet ćete kakve dobrobiti voda ima za organizam.

 

Pratite nas na društvenim mrežama