Kako da smanjite apetit pojačan zbog stresa: Donosimo pet savjeta za zdravu ishranu

Piše: L. K. P.

Da li vam se dešava da poželite da pojedete čokoladu nakon stresnog dana na poslu? Ili da navalite na kesicu čipsa? Niste jedini! Stresni događaji aktiviraju reakcije u tijelu koje povezuju metabolizam i doživljaj nagrade i utjehe.

Prvi strada obim struka, zar ne? Hronični stres u ljudima budi apetit koji dovodi do emocionalnog prejedanja. Ima tu i psiholoških, ali i fizioloških razloga. Kad je nivo kortizola, hormona stresa, pojačan duži period vremena, to vodi do povećanog apetita, kao i rasta tjelesne težine i skladištenja masti u naslagama.

Istraživači Medicinskog fakulteta “John Hopkins” potvrđuju da je najveći rizik od prejedanja kasno popodne i uveče. Zato je važno da svi koji su skloni ovoj navici imaju unaprijed isplaniran i pripremljen lagan obrok, sačinjen od zdravih namirnica. U suprotnom, navalit će na “brzu hranu”.

Ako ste ljubitelj slatkog, možete da kombinujete jabuku sa orašastim plodovima, što će vas zasititi i obezbijediti neophodne nutrijente. Ako više volite slano, potrudite se da uvijek imate humus i krekere, kao i tvrdo kuhana jaja.

Kad jedete, ostavite po strani sve drugo. Nemojte da se zabavljate gledanjem televizije ni čitanjem vijesti na telefonu. Posvetite se isključivo hrani i jedite polako.

Kontrolišite svoje porcije. Nikad nemojte da iznesete punu zdjelu oraha na sto. Odvojite samo dnevnu porciju, a ostalo spremite na hladno. Na kraju, ako ste još gladni kad završite obrok, sačekajte barem pola sata. Toliko je potrebno da mozak primi “informaciju o sitosti”.

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti